№ уроку | Тема уроку | Примітки | |
| ВСТУП (2 години) | |||
| 1 | Біологія — наука про живу природу | ||
| 2 | Наукові методи пізнання природи. Лабораторна робота №1 «Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті». | ||
| Розділ І. РОСЛИНИ Тема 1. Будова та життєдіяльність рослин (12 годин + 2 години з теми «Вищі спорові рослини» + 1 година з теми «Голонасінні» + 1 година з теми «Бактерії») | |||
| 3 | Основні процеси життєдіяльності рослини | ||
| 4 | Методи вивчення будови клітини. Будова рослинної клітини. Лабораторна робота №1. Будова клітини рослин | ||
| 5 | Тканини рослин | ||
| 6 | Органи рослин | ||
| 7 | Види коренів. Типи кореневих систем. Видозміни кореня. | ||
| 8 | Внутрішня будова коренів. | ||
| 9 | Ґрунт як джерело мінерального живлення рослин. Роль кореня у
забезпеченні мінерального живлення рослин | ||
| 10 | Будова пагона. Стебло — вісь пагона. | ||
| 11 | Внутрішня будова стебла. Лабораторна робота № 5. Внутрішня будова стебла у зв’язку з його функціями. | ||
| 12 | Видозміни пагона. | ||
| 13 | Зовнішня будова листка. | ||
| 14 | Внутрішня будова листка. | ||
| 15 | Функції листка. Фотосинтез. | ||
| 16 | Функції листка. Дихання та транспірація. | ||
| 17 | Видозміни листка. | ||
| 18 | Взаємозв’язки між різними частинами рослини. Регуляція життєвих функцій рослин. | ||
Тема 2. Розмноження й розвиток рослин | |||
| 19 | Нестатеве розмноження, його види. | ||
| 20 | Вегетативне розмноження. Регенерація у рослин. Практична робота № 1. Вегетативне розмноження рослин. | ||
| 21 | Статеве розмноження. Будова та різноманітність квіток. Лабораторна робота № 9. Будова і різноманітність квіток. | ||
| 22 | Суцвіття. | ||
| 23 | Запилення. | ||
| 24 | Запліднення. | ||
| 25 | Насінина і плід, їхня будова. Лабораторна робота № 10. Будова і різноманітність плодів. | ||
| 26 | Вплив умов середовища на проростання насінини. | ||
| 27 | Ріст і розвиток рослин. | ||
| 28 | Сезонні явища у житті рослин. | ||
| 29 | Контрольна робота № 1. Рослини. | ||
Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН | |||
| 30 | Загальна характеристика водоростей. Середовища існування. | ||
| 31 | Відділ Зелені водорості. Лабораторна робота № 11. Будова водорості. | ||
| 32 | Відділ Діатомові водорості. | ||
| 33 | Відділи Бурі та Червоні водорості. | ||
| 34 | Значення водоростей у природі та житті людини. | ||
Тема 2. Вищі спорові рослини (4 години) | |||
| 35 | Загальна характеристика вищих спорових рослин. | ||
| 36 | Мохоподібні. Середовища існування. Значення у природі та житті людини. Лабораторна робота №12. Будова мохоподібних | ||
| 37 | Плауноподібні, хвощеподібні. Середовища існування. Значення у природі та житті людини. Лабораторна робота №13. Будова плауна булавовидного і хвоща польового | ||
| 38 | Папоротеподібні. Середовища існування. Значення у природі та житті людини. Лабораторна робота №14. Будова щитника чоловічого, або чоловічої папороті. | ||
Тема 3. Голонасінні (3 години) | |||
| 39 | Загальна характеристика голонасінних. Середовище існування. Пристосувальні риси будови й життєдіяльність голонасінних. | ||
| 40 | Різноманітність голонасінних рослин. Лабораторна робота №15. Будова голонасінних рослин. | ||
| 29 | Значення голонасінних рослин у природі та житті людини | ||
Тема 4. Покритонасінні (7 годин) | |||
| 30 | Загальна характеристика. Класифікація покритонасінних. | ||
| 31 | Родина Капустяні, або Хрестоцвіті. Значення у природі й житті людини. | ||
| 32 | Родина Розові. Значення у природі та житті людини. | ||
| 33 | Родина Бобові. Родина Пасльонові. Значення у природі й житті людини | ||
| 34 | Родина Айстрові, або Складноцвіті. Значення у природі й житті людини. Практична робота № 2. Визначення рослин класу Дводольні. | ||
| 35 | Родини Лілійні та Злакові. Значення у природі й житті людини. Практична робота № 3. Визначення рослин класу Однодольні. | ||
| 36 | Розпізнавання видів кімнатних рослин. Практична робота № 4. Розпізнавання видів кімнатних рослин. | ||
Розділ III. ГРИБИ ТА ЛИШАЙНИКИ | |||
| 37 | Загальна характеристика грибів. | ||
| 38 | Цвілеві гриби. Поширення, середовища існування. Значення у природі та житті людини. | ||
| 39 | Шапкові гриби. Поширення середовища існування. Значення у природі та житті людини. | ||
| 32 | Контрольна робота.«Світлові явища ч.2». | ||
| Повторення (2 год) | |||
| 33-34 | Узагальнююче повторення. | ||
Календарне планування з біології.
7 клас.
І семестр.
(70 год. 2 год. на тиждень)