|
ПРОГРАМА З БІОЛОГІЇ 10-й клас Рівень стандарту 52 год. (1,5 год. на тиждень, 5 год. резервні)
ІІ частина № | К-ть годин | Змість теми | Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів | Розділ ХІІІ. Організменний рівень організації життя | 6 | 5 | Тема 1. Неклітинні форми життя Віруси, пріони. Будова, життєві цикли. Роль в природі і житті людини
| Учень називає:
- неклітинні форми життя;
- наводить приклади:
- хвороб людини, які викликаються вірусами і пріонами;
розпізнає:
- віруси і бактеріофаги на малюнках, схемах;
характеризує:
- будову та життєвий цикл вірусів;
- особливості вірусів і пріонів, їх роль в природі і житті
людини;
- механізми проникнення вірусів в клітини людини, тварин,
рослин, бактерій;
обґрунтовує:
- значення вірусів у природі і житті людини;
- способи боротьби з вірусними захворюваннями;
пояснює:
- принципи профілактики вірусних хвороб людини, зокрема
ВІЛ/СНІДу;
- гіпотези походження неклітинних форм життя;
- шляхи розповсюдження вірусних хвороб людини;
застосовує знання:
- про процеси життєдіяльності вірусів для профілактики вірусних хвороб людини, тварин, рослин
- дотримується правил:
- поведінки в місцях, де можливе зараження вірусами;
робить висновок:
- віруси - паразитичні неклітинні форми життя.
|
|
| Семінари: №3. Життєві цикли вірусів. №4. Профілактика ВІЛ/СНІДу та інших вірусних хвороб людини.
| 7 | 5 | Тема 2. Одноклітинні організми Прокаріоти. Еукаріоти. Особливості їх організації. Бактерії. Роль бактерій у
природі та в житті людини. Колоніальні організми.
| Учень називає: наводить приклади:
- одноклітинних прокаріотичних організмів;
- одноклітинних рослин, тварин, грибів;
характеризує:
- особливості одноклітинних організмів;
- особливості прокаріотичних організмів;
- спосіб життя і стратегію бактерій;
- бактерії: автотрофні,
сапротрофні, паразитичні, симбіотичні, аеробні та анаеробні;
- значення бактерій;
- явище колоніальності у одноклітинних організмів;
обґрунтовує:
- відмінності одноклітинних еукаріотичних організмів від
клітин багатоклітинних організмів;
пояснює:
- роль бактерій в екосистемах;
- значення бактерій у
господарський діяльності людини;
- значення мікробіологічної промисловості;
- шляхи розповсюдження бактеріальних хвороб людини;
- принципи профілактики бактеріальних хвороб людини;
- принципи застосування антибіотиків у лікуванні бактеріальних
хвороб;
- роль деяких Найпростіших
у виникненні хвороб людини;
- роль одноклітинних грибів у природі і господарстві людини;
застосовує знання:
- про процеси життєдіяльності
бактерій для профілактики
інфекційних хвороб, у господарській
діяльності людини;
дотримується правил:
- поведінки в місцях,
де можливе зараження бактеріями.
|
|
| Практична робота: №6. Різноманітність бактерій, їх значення в природі та в
житті людини.
Семінар №5. Профілактика бактеріальних хвороб людини.
| 8 | 8 | Тема 3. Багатоклітинні організми Багатоклітинні організми без справжніх тканин. Багатоклітинні організми
з справжніми тканинами. Будова и функції тканин. Гістотехнології. Багатоклітинні організми: гриби, рослини, тварини. Органи багатоклітинних
організмів. Регуляція функцій у
багатоклітинних організмів. Колонії багатоклітинних організмів.
| Учень називає:
- багатоклітинні
організми;
- тканини;
- органи;
- системи органів тварин;
наводить приклади:
- застосування
гістотехнологій для лікування хвороб людини;
- колоній багатоклітинних організмів;
характеризує:
- тканинний, органний, організменний рівні організації життя;
- стовбурові клітини багатоклітинних організмів;
- типи тканин рослин і тварин;
- принципи організації і функціонування багатоклітинних
організмів;
- потік речовин через організм людини;
- принципи регуляції функцій у рослин і тварин;
- регуляторні системи організму людини: нервову, ендокринну,
імунну;
обґрунтовує:
- взаємозв’язок будови і функції тканин;
- значення процесу диференціювання клітин, утворення тканин і
органів;
пояснює:
- принципи
гістотехнологій, їх значення у лікуванні хвороб людини;
- шляхи отримання і збереження інформації людиною;
- взаємодію систем регуляції у людини;
порівнює:
- організацію рослин, тварин і грибів;
- регуляцію функцій організму рослин і тварин;
- види регуляції в організмі людини;
застосовує знання:
- про регуляцію функцій організму людини для збереження
власного здоров’я, свідомої поведінки в природі та колективах;
робить висновок:
- організм – відкрита система;
- організм – цілісна система, здатна до саморегуляції.
|
|
| Лабораторні роботи: №12.Будова тканин тваринного організму. № 13. Будова тканин рослинного організму.
Семінари:
№6. Можливості гістотехнологій. №7. Взаємодія регуляторних систем в організмі людини.
|
|
Календар | « Вересень 2025 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Кількість користувачів сайту: 1463
Статистика реєстрацій За сьогодні: 0 За вчора: 0 За 7 днів: 0 За місяць: 0
Вітаємо новачків сайту
|