Мій сайт

Меню сайту

ПРОГРАМА З БІОЛОГІЇ
10-й клас
Рівень стандарту
52 год. (1,5 год. на тиждень, 5 год. резервні)

ІІ частина
К-ть
годин
Змість темиДержавні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Розділ ХІІІ. Організменний рівень організації життя

65
Тема 1. Неклітинні форми життя
 
Віруси, пріони. Будова, життєві цикли.
Роль в природі і житті людини

 

 

Учень
називає:
  • неклітинні форми життя;
  • наводить приклади:
  • хвороб людини, які викликаються вірусами і пріонами;
розпізнає:
  • віруси і бактеріофаги на малюнках, схемах;
характеризує:
  • будову та життєвий цикл вірусів;
  • особливості вірусів і пріонів, їх роль в природі і житті людини;
  • механізми проникнення вірусів в клітини людини, тварин, рослин, бактерій;
обґрунтовує:
  • значення вірусів у природі і житті людини;
  • способи боротьби з вірусними захворюваннями;
пояснює:
  • принципи профілактики вірусних хвороб людини, зокрема ВІЛ/СНІДу;
  • гіпотези походження неклітинних форм життя;
  • шляхи розповсюдження вірусних хвороб людини;
застосовує знання:
  • про процеси життєдіяльності вірусів     для профілактики вірусних хвороб   людини, тварин, рослин
  • дотримується правил:
  • поведінки в місцях, де можливе зараження вірусами;
робить висновок:
  • віруси - паразитичні неклітинні форми життя.



Семінари:

№3. Життєві цикли вірусів.
№4. Профілактика ВІЛ/СНІДу та інших вірусних хвороб людини.
75

Тема 2. Одноклітинні організми
 
Прокаріоти. Еукаріоти.
Особливості їх організації. Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини. Колоніальні організми.

 

Учень
називає:
  • одноклітинні організми;
наводить приклади:
  • одноклітинних прокаріотичних організмів;
  • одноклітинних рослин, тварин, грибів;
характеризує:
  • особливості одноклітинних організмів;
  • особливості прокаріотичних організмів;
  • спосіб життя і стратегію бактерій;
  • бактерії:  автотрофні, сапротрофні, паразитичні, симбіотичні, аеробні та анаеробні;
  • значення бактерій;
  • явище колоніальності у одноклітинних організмів;
обґрунтовує:
  • відмінності одноклітинних еукаріотичних організмів від клітин багатоклітинних організмів;
пояснює:
  • роль бактерій в екосистемах;
  • значення   бактерій у господарський діяльності людини;
  • значення мікробіологічної промисловості;
  • шляхи розповсюдження бактеріальних хвороб людини;
  • принципи профілактики бактеріальних хвороб людини;
  • принципи застосування антибіотиків у лікуванні бактеріальних хвороб;
  • роль деяких Найпростіших   у виникненні хвороб людини;
  • роль одноклітинних грибів у природі і господарстві людини;
застосовує знання:
  • про процеси життєдіяльності   бактерій     для профілактики інфекційних хвороб,  у господарській діяльності людини;
дотримується правил:
  • поведінки в  місцях, де можливе зараження бактеріями.



Практична робота:

№6. Різноманітність бактерій, їх значення в природі та в житті людини.

Семінар №5. Профілактика бактеріальних хвороб людини.

88
Тема 3. Багатоклітинні організми
 
Багатоклітинні організми без справжніх тканин.
Багатоклітинні організми  з справжніми тканинами.
Будова и функції тканин.
Гістотехнології.
Багатоклітинні організми: гриби, рослини, тварини. Органи багатоклітинних організмів.
Регуляція   функцій у багатоклітинних організмів.
Колонії багатоклітинних організмів.
Учень
називає:
  • багатоклітинні       організми;
  • тканини;
  • органи;
  • системи органів тварин;
наводить приклади:
  • застосування   гістотехнологій для лікування хвороб людини;
  • колоній багатоклітинних організмів;
характеризує:
  • тканинний, органний, організменний рівні організації життя;
  • стовбурові клітини багатоклітинних організмів;
  • типи тканин рослин і тварин;
  • принципи організації і функціонування багатоклітинних організмів;
  • потік речовин через організм людини;
  • принципи регуляції функцій у рослин і тварин;
  • регуляторні системи організму людини: нервову, ендокринну, імунну;
обґрунтовує:
  • взаємозв’язок будови і функції тканин;
  • значення процесу диференціювання клітин, утворення тканин і органів;
пояснює:
  • принципи   гістотехнологій, їх значення у лікуванні хвороб людини;
  • шляхи отримання і збереження інформації людиною;
  • взаємодію систем регуляції у людини;
порівнює:
  • організацію рослин, тварин і грибів;
  • регуляцію функцій організму рослин і тварин;
  • види регуляції в організмі людини;
застосовує знання:
  • про регуляцію функцій організму людини для збереження власного здоров’я, свідомої поведінки в природі та колективах;
робить висновок:
  • організм – відкрита система;
  • організм – цілісна система, здатна до саморегуляції.



Лабораторні роботи:

№12.Будова тканин тваринного організму.
№ 13. Будова тканин рослинного організму.

Семінари:

№6. Можливості гістотехнологій.
№7. Взаємодія регуляторних систем в організмі людини.



Пошук
Форма входу
Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Кількість користувачів сайту:
1367

Статистика реєстрацій
За сьогодні: 0
За вчора: 1
За 7 днів: 2
За місяць: 18
 

Вітаємо новачків сайту
  • solnze2410
  • irynka
  • nikamalysh2312
  • kalkoalina2204
  • kostenko3105
  • karnoza2012
  • SofiaDerega42BP
  • nataliya281976
  • anastasiya_homutenko
  • interkinder

  • Copyright MyCorp © 2017
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz