Тема: Принципи організації та функціонування молекулярного, клітинного і тканинного рівнів життя Цілі уроку: узагальнити уявлення учнів про особливості організації молекулярного, клітинного і тканинного рівнів життя; обговорити особливості функціонування живих систем на цих рівнях. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Хімічний склад живих організмів», «Органічні речовини живих організмів», «Будова прокаріотичної клітини», «Будова клітини тварин», «Будова клітини рослин», «Особливості будови й різноманіття вірусів», «Тканини тварин», «Тканини рослин». Базові поняття й терміни: молекулярний рівень життя, клітинний рівень життя, тканинний рівень життя, біохімія, цитологія, гістологія.
Тема: Узагальнення та контроль знань з теми Цілі уроку: узагальнити й закріпити знання про тканинний, органний та організмовий рівні організації живої матерії. Обладнання й матеріали: таблиці «Тканини рослин», «Тканини тварин», підручник, зошит. Базові поняття й терміни: багатоклітинні організми, тканини, органи, системи органів, регуляція, гістотехнології.
Тема: Колонії багатоклітинних організмів Цілі уроку: розглянути особливості будови й життєдіяльності колоній багатоклітинних організмів; порівняти їх з особливостями будови й життєдіяльності колоній одноклітинних організмів. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Залози внутрішньої секреції», «Нервова система людини», «Головний мозок людини», «Колоніальні найпростіші», «Колоніальні кишковопорожнинні», «Моховатки». Базові поняття й терміни: колоніальні найпростіші, колоніальні багатоклітинні організми, колонія, багатоклітинний організм, одноклітинний організм, розподіл функцій, сифонофори, коралові поліпи, моховатки.
Тема: Органи багатоклітинних організмів. Цілі уроку: на конкретних прикладах розглянути особливості будови й функції органів і систем органів багатоклітинних організмів; проаналізувати зв’язок особливостей будови й функцій, які вони виконують. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Будова рослини», «Будова кореня», «Будова пагона», «Внутрішня будова риб», «Внутрішня будова амфібій», «Внутрішня будова птахів», «Внутрішня будова ссавців». Базові поняття й терміни: орган, система органів, вегетативні органи, генеративні органи, корінь, пагін, стебло, листок, брунька, квітка, покриви тіла, опорно-рухова система, травна система, дихальна система, транспортна система, видільна система, ендокринна система, нервова система, органи чуттів, репродуктивна система.
Тема: Будова й функції тваринних тканин.Гістотехнології Цілі уроку: розглянути особливості будови й функціонування тваринних тканин; порівняти між собою різні типи тканин; ознайомити учнів з досягненнями й головними напрямками роботи сучасних гістотехнологій. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Тканинирослин», «Тканини тварин», набір постійних мікропрепаратів епітеліальної,сполучної, м’язової та нервової тканин,мікроскопи. Базові поняття й терміни: тканина, епітеліальна, сполучна, нервова і м’язова тканини, гістотехнології, культура клітин, органи, вирощування.
Тема: Будова й функції рослинних тканин Цілі уроку: розглянути особливості будови й функціонування рослинних тканин; порівняти між собою різні типи тканин. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Тканини рослин», набір постійних мікропрепаратів покривної, провідної, меристематичної, основної тканин, мікроскопи. Базові поняття й терміни: рослини, тканини, меристеми, камбій, асиміляційна тканина, фотосинтез, запасаюча тканина, механічна тканина, провідна тканина, ксилема, флоема, покривна тканина, епідерма, ризодерма, корок, кірка.
Тема: Багатоклітинні організми зі справжнім и тканинами Цілі уроку: розглянути особливості будови багатоклітинних еукаріотичних організмів, які мають тканини. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Тканини рослин», «Тканини тварин», «Будова рослини», «Будова тварин», «Таломні рослини», «Будова грибів», «Тип Пластинчасті». Базові поняття й терміни: рослини, тварини, тканини, функції, спеціалізація, талом.
Тема: Багатоклітинні організми без справжніх тканин Цілі уроку: розглянути особливості будови багатоклітинних еукаріотичних організмів, які не мають тканин або знаходяться на початковій стадії їх виникнення; порівняти їх з одноклітинними й колоніальними формами. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентацій «Таломні рослини», «Різноманіття водоростей», «Будова грибів», «Тип Пластинчасті», «Різноманіття найпростіших». Базові поняття й терміни: багатоклітинні організми, талом, водорості, гриби, міцелій, пластинчасті, трихоплакс.
Тема: Узагальнення та контроль знань з теми Цілі уроку: узагальнити й закріпити знання про неклітинні форми життя й особливості будови й життєдіяльності одноклітинних і колоніальних прокаріотичних та еукаріотичних організмів. Обладнання й матеріали: таблиці «Будова вірусів», «Будова прокаріотичної клітини», «Різноманіття вірусів», «Різноманіття бактерій», підручник, зошит. Базові поняття й терміни: вірус, віріон, прокаріоти, еукаріоти, клітина, клітинна стінка, нуклеоїд, бактеріальні захворювання, вірусні захворювання, грип, СНІД, віспа, туберкульоз, ангіна, дифтерія.
Тема: Особливості організації та життєдіяльності одноклітинних еукаріотів. Колоніальні організми. Цілі уроку: ознайомити учнів з одноклітинними й колоніальними еукаріотичними організмами; розглянути особливості будови й життєві цикли одноклітинних і колоніальних еукаріотів, їх роль у природі й житті людини; порівняти одноклітинних еукаріотів із прокаріотами й вірусами. Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації «Будова еукаріотичної клітини», «Найпростіші», «Будова прокаріотичної клітини», «Різноманіття бактерій», «Ціанобактерії», «Будова віріона», «Різноманіття вірусів». Базові поняття й терміни: клітина, неклітинні форми життя, еукаріотичні організми, планктон, колоніальні організми, ядро, псевдоподії, джгутики, війки, циста.