Тема: Особливості будови, процеси життєдіяльності та розмаїтість лишайників Цілі уроку: ознайомити учнів з особливостями будови й життєдіяльності лишайників; розповісти про роль грибів і водоростей в організмі лишайника, про роль лишайників у природі й житті людини. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та гербарні екземпляри представників лишайників. Базові поняття й терміни уроку: лишайники, ліхенологія, симбіоз, накипні, Листуваті й кущисті лишайники, повітряне живлення, ксанторія, уснея, індикатори.
Тема: Особливості будови, процеси життєді яльності та розмаїтість грибів: дріжджі й паразитичні гриби. Лабораторна робота № 17. Особливості будови нижчих грибів. Мета уроку: ознайомитися з представниками дріжджів і паразитичних грибів та особливостями їх біології. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземпляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: паразити, сапротрофи, гетеротрофи, міксотрофи, грибниця, плодове тіло.
Тема: Особливості будови, процеси життєді яльності й розмаїтість грибів. Лабораторна робота № 16. Будова шапкових грибів. Цілі уроку: дати загальну характеристику грибів; розповісти про основні систематичні групи грибів; познайомити учнів з особливостями будови нижчих і вищих грибів. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземпляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: царство Гриби, справжні гриби, хітин, глікоген, мікологія, нижчі й вищі гриби.
Тема: Загальна характеристика царства Гриби Мета уроку: розширення в учнів поняття про різноманіття рослинного світу, що поряд із зеленими й безхлорофільними рослинами включає гетеротрофні рослини, представлені не тільки бактеріями, але й великою групою грибів. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземп- ляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: гриби, грибниця, гіфи, клітини, ядра, мікологія, мукор, пеніцил.
Тема: Розмаїтість рослинних клітин. Основні рослинні тканини та їхні функції Цілі уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю рослинних клітин за формою, роз-мірами, виконуваними функціями; показати, що в рослинах однакові клітини зібрані разом, утворюючи тканини, які виконують певні функції; узагальнити, закріпити й перевірити знання й уміння учнів з метою виявити прогалини в за-своєнні окремих питань теми «Клітина» й усунути їх на цьому уроці або на наступних. Обладнання й матеріали: різноманітні рослини та їх фрагменти, на яких можна було б ознайомитися з різною будовою рослинних клітин. Базові поняття й терміни уроку: клітина, оболонка, ядро, цитоплазма, хлоро-пласти.
Тема: Внутрішня будова стебла. Ріст стебла. Лабораторна робота № 5. Внутрішня будова стебла у зв’язку з його функціями Цілі уроку: розглянути будову й основні функції стебла; познайомити учнів з різними типами стебла; вивчити внутрішню будову стебла, наявність кори, камбію, деревини та серцевини; пов’язати особливості будови з виконуваними функціями; з’ясувати відмінності будови й росту стебел трав’янистих і деревних рослин. Обладнання й матеріали: мікроскоп, постійні препарати точки росту й багаторічного стебла липи або інших рослин. Базові поняття й терміни уроку: стебло; прямостояче, повзуче, лежаче, витке, чіпке, трав’янисте, дерев’янисте стебла; покривна, основна, провідна, твірна тканини; камбій, кора, деревина, серцевина, судини, корок, луб’яні волокна
Тема: Зовнішня будова пагона. Розвиток пагона із бруньки. Лабораторна робота № 4. Пагін та його будова. розмаїтість пагонів Цілі уроку: розглянути будову й основні функції пагона; з’ясувати роль складових частин пагона, роль листків у живленні рослини та стебла у здійсненні зв’язку між листками й корінням. Обладнання й матеріали: живі рослини (найкраще пеларгонія) або їхні живці, гербарій, таблиця будови пагона, ілюстрації рослин з пагонами різної форми, пагони деревних рослин, що зимують (липа, каштан, клен або ясен, бузок). Базові поняття й терміни уроку: пагін, стебло, листок, верхівкова й бічна бруньки.
Тема: Клітинна будова кореня. Лабораторна робота № 3. Внутрішня будова кореня у зв’язку з його функціями Цілі уроку: разом з учнями розібратися у внутрішній будові кореня у зв’язку з виконуваними ним функціями; навчити учнів розпізнавати на корені окремі його ділянки, знати їх назву, будову і значення. Обладнання й матеріали: таблиці внутрішньої будови кореня, проростки пшениці, мікроскопи, предметні й покривні скельця, склянки з водою, живі рослини, гербарний матеріал. Базові поняття й терміни уроку: корінь, кінчик кореня, кореневий чохлик, зона поділу, зона росту, зона проведення, зона всмоктування, пікіровка розсади, бічні корені.
Тема: Корінь, будова й функції. Проростки. Лабораторна робота № 2. Корінь і кореневі системи. Видозміни кореня Мета уроку: ознайомити учнів з будовою кореневої системи рослин, розмаїтістю кореневих систем та їх основних типів, з видозмінами коренів у зв’язку з виконуваними ними функціями. Обладнання й матеріали: різноманітні рослини та їх фрагменти, на яких можна було б ознайомитися з різними типами коренів та кореневих систем рослин. Базові поняття й терміни уроку: корінь, головний корінь, придатковий корінь, бічні корені, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, коренеплід, кореневі бульби.
Тема: Клас Однодольні. Представники родини Лілійні. Практична робота №3. Визначення рослин класу Однодольні. Цілі уроку: ознайомити учнів з основними представниками родини Лілійні, їхніми характерними ознаками, розмаїтістю й використанням людиною. Обладнання й матеріали: гербарій, ілюстрації, живі та фіксовані квітки представників родини. Базові поняття й терміни уроку: суцвіття, віночок, пелюстки, зрослолиста оцвітина, проста оцвітина, квітки, цибулини, кореневища, паралельне й дугове жилкування.