Тема: Відділи Хвощеподібні та Плауноподібні. Лабораторна робота № 13. Особливості будови плауна булавовидного і хвоща польового. Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності плауноподібних і хвощеподібних, їх поширенням, значенням у природі й житті людини. Обладнання й матеріали: гербарій хвоща і плауна або таблиці, зразок кам’яного вугілля, таблиці й фотоілюстрації. Базові поняття й терміни уроку: Плауноподібні, придаткові корені, кора, стробіл, рівноспорові й різноспорові Плауноподібні, плаун булавовидний, плаун-баранець, спори, кам’яне вугілля, Хвощеподібні, хвощ польовий, хвощ лісовий, вузли, міжвузля, вставний ріст, кореневище, пазуха, лікарські рослини.
Тема: Сфагнові мохи й утворення торфу. Значення мохів у природі. Цілі уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю мохів, їх значенням у природі й житті людини; дати загальну характеристику, основні місця виростання й місця перебування, основні види мохів, що ростуть в Україні, головні ознаки й особливості будови й розвитку представників мохоподібних; вивчити сфагнові мохи та процес утворення торфу. Обладнання й матеріали: мікроскопи, предметні й покривні скельця, гербарій і зразки мохів, торф, склянка з водою, терези, таблиці, фотоілюстрації мохів. Базові поняття й терміни уроку: політріхум, сфагнум, маршанція, однодомні та дводомні рослини, хлорофілоносні й водоносні клітини.
Тема: Відділ Мохоподібні. Зелені мохи. Лабораторна робота № 12. Будова й розмаїтість мохоподібних. Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями будови мохоподібних та процесами їх життєдіяльності. Обладнання й матеріали: таблиці й зображення мохів, гербарій мохів. Базові поняття й терміни уроку: Мохоподібні, ризоїди, спорогон, коробочка, ніжка, стопа, протонема, гаметофіт, спорофіт, листостеблова будова, бріологія.
Тема: Загальна характеристика вищих спорових рослин. Цілі уроку: з’ясувати основні проблеми, з якими зіштовхнулися рослини під час виходу на сушу; показати, як розв’язання цих проблем позначилося на будові рослин. Обладнання й матеріали: таблиці й зображення спорових, гербарій мохів, плаунів, папоротей. Базові поняття й терміни уроку: газообмін, випаровування води, продихи, галуження, провідні тканини, антеридії, архегонії.
Тема: Значення водоростей у природі й житті людини. Мета уроку: ознайомити учнів з роллю водоростей у природі й житті людини. Обладнання й матеріали: таблиці до теми, зображення прісноводних і морських водоростей. Базові поняття й терміни уроку: водорості, виробник, планктони, бентос, кормовий білок, агар, «цвітіння води».
Тема: Розмаїтість водоростей. Морські водорості. Цілі уроку: ознайомити учнів з особливостями будови та процесами життєдіяльності відділів Зелені, Діатомові, Червоні й Бурі водорості; дати їх порівняльну характеристику. Обладнання й матеріали: таблиці до теми, зображення морських водоростей. Базові поняття: одноклітинні й багатоклітинні водорості, діатомові водорості, панцири, бурі водорості, червоні водорості, агар-агар.
Тема: Розмаїтість водоростей. Прісноводні водорості. Лабораторна робота № 11. Будова водорості. Цілі уроку: ознайомити учнів з особливостями будови та процесами життєдіяльності одноклітинних і багатоклітинних прісноводних водоростей; дати їх порівняльну характеристику. Обладнання й матеріали: таблиці до теми, таблиця хламідомонади, зображення прісноводних водоростей, мікроскоп, культура хламідомонади або постійних препаратів. Базові поняття: одноклітинні та багатоклітинні водорості, діатомові водорості, панцири, хлорела.
Тема: Загальна характеристика водоростей. Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями будови та процесів життєдіяльності водоростей. Обладнання й матеріали: таблиці до теми, таблиця «Будова хламідомонади», зображення водоростей, мікроскоп, культура хламідомонади або постійних препаратів. Базові поняття й терміни уроку: водорості, талом (слань), спори, зелені водорості, одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні водорості, нитчасті та пластинчасті водорості.
Тема: Основи систематики. Класифікація рослин. Цілі уроку: увести поняття систематики; розглянути основні одиниці класифікації; познайомити із сучасною системою організмів. Обладнання й матеріали: таблиці та ілюстрації рослин, рослини в горщиках, мохи, папороті, плауни (гербарій). Базові поняття й терміни: систематика, відділ, клас, порядок, родина, рід, вид.
Тема: Розмаїтість плодів. Поширення плоді в і насіння. Лабораторна робота № 10. Будова й різноманітність плодів. Мета уроку: ознайомити учнів з різноманітністю плодів і насіння, зі спеціальними пристосуваннями для поширення. Обладнання й матеріали: гербарний матеріал насінин і плодів, малюнки, фотографії або таблиці із зображенням різних насінин і плодів. Базові поняття й терміни: плоди, сухі й соковиті плоди, багато- та одно- насінні плоди, розкривні та нерозкривні плоди, супліддя.