Тема: Структурна й функціональна організація клітин.
Цілі уроку: ознайомити учнів зі структурною організацією клітини, її органелами й функціями, які вони виконують.
Обладнання й матеріали: таблиці «Будова рослинної клітини», «Будова тваринної клітини», «Схема будови клітини», «Різноманітність клітин людини», «Будова молекули білка».
Базові поняття й терміни: клітина, органели, мембрани, цитоплазма, ендоплазматична сітка, рибосоми, комплекс Гольджи, лізосоми, мітохондрії, клітинний центр, ядро, ядерце.
Цілі уроку: ознайомити учнів з різноманіттям роду Homo; розглянути особливості його формування та основні етапи еволюції.
Обладнання й матеріали: реконструкції, муляжі, малюнки вимерлих представників роду Homo.
Базові поняття й терміни: антропогенез, люди, еволюція, людина вміла, людина випрямлена, неандерталець, людина розумна, головний мозок, соціальна поведінка, знаряддя праці.
Тема: Біологічні науки, що вивчають організм людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
Цілі уроку: ознайомити учнів з різноманіттям біологічних наук, які вивчають людину, проаналізувати можливості використання отриманих ними знань для збереження здоров’я людини.
Обладнання й матеріали: таблиця «Будова тіла людини».
Базові поняття й терміни: здоров’я, хвороба, біологічні науки, фізіологія, анатомія, психологія, біохімія, гістологія, ендокринологія, генетика людини, цитологія.
Цілі уроку: обговорити поняття «стать» та значення наявності різних статей у тварин, ознайомити учнів зі статевими ознаками людини, розглянути механізми визначення статі.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами будови чоловічих та жіночих статевих органів, малюнки або фотографії самців та самиць різних видів тварин.
Базові поняття й терміни: стать, статевий диморфізм, первинні статеві ознаки, вторинні статеві ознаки, визначення статі, хромосоми, аутосоми, статеві хромо-соми, X-хромосома, Y-хромосома.
Цілі уроку: ознайомити учнів з основними етапами онтогенезу людини, про-аналізувати подібності й відмінності онтогенезу людини від онтогенезу інших ссавців.
Обладнання й матеріали: таблиця «Вікові періоди життя людини».
Базові поняття й терміни: онтогенез, ембріональний розвиток, постембріо-нальний розвиток, дитинство, юність, зрілість, старість.
Тема: Значення залоз внутрішньої секреції в підтриманні гомеостазу й адаптації організму
Цілі уроку: узагальнити знання учнів про залози внутрішньої секреції, гормони й механізми гуморальної регуляції, сформувати поняття про гіперфункцію й гіпофункцію залоз внутрішньої секреції, розглянути явище стресу.
Обладнання й матеріали: таблиці «Вегетативна нервова система», «Залози внутрішньої секреції», розбірна модель головного мозку людини.
Базові поняття й терміни: гуморальна регуляція, гормони, залози внутрішньої секреції, гіперфункція, гіпофункція, стрес, стресові чинники, гомеостаз.