Цілі уроку: продовжити ознайомлення з різними видами пам’яті, дослідити різні види пам’яті в учнів.
Обладнання й матеріали: таблиці для дослідження різних видів пам’яті, таблиця «Будова головного мозку».
Базові поняття й терміни: пам’ять, види пам’яті, рухова, емоційна, образна, словесно-логічна пам’ять, миттєва (сенсорна), короткочасна та довгострокова пам’ять, мимовільна та довільна пам’ять.
Тема: Центральна й периферична нервова система. Спинний мозок
Цілі уроку: ознайомити учнів із загальною структурою нервової системи, її відділами, розглянути особливості будови спинного мозку.
Обладнання й матеріали: таблиці «Нервова система», «Схема рефлекторної дуги», «Еволюція нервової системи», «Спинний мозок людини», муляжі головного мозку людини і тварин.
Базові поняття й терміни: соматична нервова система, вегетативна нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, спинний мозок, головний мозок, черепномозкові нерви, спинномозкові нерви, спинномозковий канал, спинномозкова рідина, тверда, м’яка й павутинна оболонки, сіра речовина, біла речовина, висхідні й низхідні провідні шляхи.
Тема: Загальні принципи регуляції функцій. Нервова регуляція
Цілі уроку: дати початкове уявлення про процеси регуляції функцій в організмі людини, познайомити з основ ними термінами й поняттями нервової регуляції.
Обладнання й матеріали: таблиці «Типи нервових систем у тварин», «Схема будови нервової системи», «Схема рефлекторної дуги».
Базові поняття й терміни: регуляція функцій, нервова регуляція, нервова система, нейрон, аксон, дендрити, нейрофібрили, чутливі, рухові та вставні нейрони, нервова тканина, рефлекси, рефлекторна дуга, доцентровий і відцентровий нейрони, синапс.
Цілі уроку: сформувати в учнів загальне уявлення про віковий розвиток людини, розглянути різні вікові періоди онтогенезу та критерії, за якими їх виділяють.
Обладнання й матеріали: таблиця «Вікові періоди життя людини», фотографії або малюнки людей різного віку.