Тема: Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю
Цілі уроку: сформувати загальне уявлення про сенсорні системи руху, дотику, температури, болю, розглянути їх будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови аналізаторів руху, дотику, температури, болю.
Базові поняття й терміни: рухова сенсорна система, сенсорна система дотику, сенсорна система температури, сенсорна система болю, температурна чутливість, біль, дотик, шкірна рецепція, пропріорецепція.
Цілі уроку: сформувати загальне уявлення про сенсорні системи смаку й нюху, розглянути їх будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови смакового й нюхового аналізаторів.
Базові поняття й терміни: смакова сенсорна система, нюхова сенсорна система, нюх, смак, порогова концентрація, пахучі речовини, смаковий поріг.
Цілі уроку: сформувати загальне уявлення про сенсорну систему рівноваги, розглянути її будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови органа рівноваги.
Базові поняття й терміни: сенсорна система рівноваги, вестибулярний апарат, півколові канали, отоліти, хвороба руху.
Цілі уроку: сформувати загальне уявлення про слухову сенсорну систему, розглянути її будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови слухового аналізатора.
Базові поняття й терміни: зовнішнє вухо, вушна раковина, зовнішній слуховий прохід, барабанна перетинка, середнє вухо, молоточок, коваделко, стремінце, внутрішнє вухо, перетинчастий лабіринт, кортіїв орган.
Цілі уроку: сформувати загальне уявлення про зорову сенсорну систему, розглянути її будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови людського ока.
Цілі уроку: сформулювати загальне уявлення про зорову сенсорну систему, розглянути її будову й особливості функціонування.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами структури сенсорних систем, схема розміщення нервових центрів у корі головного мозку людини, таблиці зі схемою будови людського ока.
Базові поняття й терміни: зір, око, очне яблуко, оболонки ока, склоподібне тіло, зіниця, кришталик, сітківка, рогівка, брови, повіки, акомодація.
Тема: Загальні особливості виді льної системи та покривів тіла в людини
Мета уроку: узагальнити й закріпити знання про особливості будови й функціонування видільної системи та покривів тіла в людини.
Обладнання й матеріали: таблиці «Видільна система», «Лікарські рослини», «Будова шкіри», «Перша допомога в разі опіків, обмороження, ураження електричним струмом», схема будови нефрону.
Базові поняття й терміни: виділення, нирки, кіркова речовина, мозкова
Тема: Роль нирок у під триманні водно-сольового гомеостазу
Цілі уроку: сформулювати поняття про рефлекторний характер виведення сечі, ознайомити учнів з особливостями будови сечового міхура й роллю нирок у підтриманні водно-сольового гомеостазу; ознайомити учнів з найбільш поширеними порушеннями діяльності органів виділення, а також
із заходами їх профілактики.
Обладнання й матеріали: таблиця «Видільна система», схема будови нефрону, вологі препарати нирок ссавців, модель нирки, кінофільм «Будова й робота нирки».