Цілі уроку: ознайомити учнів з етапами менструального циклу та механізмом запліднення у людини.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами будови чоловічих та жіночих статевих органів, схеми сперматогенезу та овогенезу, схеми будови яйцеклітини і сперматозоїда.
Базові поняття й терміни: сперматозоїди, яйцеклітини, запліднення, менструальний цикл, штучне запліднення.
Цілі уроку: ознайомити учнів із будовою яйцеклітин і сперматозоїдів, розглянути процеси утворення й розвитку чоловічих та жіночих статевих клітин, проаналізувати схожість та відмінність процесів сперматогенезу та овогенезу.
Обладнання й матеріали: таблиці зі схемами будови чоловічих та жіночих статевих органів, схеми сперматогенезу та овогенезу, схеми будови яйцеклітини і сперматозоїда.
Базові поняття й терміни: сперматозоїди, яйцеклітини, сперматогенез, овогенез, дозрівання, мейоз, поділ клітин.
Цілі уроку: дати загальне уявлення про інстинктивні програми поведінки, показати їх відмінність від умовно-рефлекторної діяльності, розглянути значення умовних і безумовних рефлексів.
Обладнання й матеріали: фотографії або малюнки з прикладами інстинктивної програми поведінки.
Базові поняття й терміни: умовний рефлекс, безумовний рефлекс, інстинкт, програми поведінки.
Цілі уроку: показати, що багато біологічних процесів в організмі людини є ритмічними, розкрити значення явища біологічної ритмічності для життєдіяльності людини.
Обладнання й матеріали: ілюстрації біологічних ритмів різних живих організмів.
Базові поняття й терміни: біологічні ритми, «біологічний годинник», сонячна активність, добові ритми, сезонні ритми, «жайворонки», «сови», «голуби».
Цілі уроку: сформувати уявлення про сон як про особливу форму роботи головного мозку, розглянути причини й наслідки порушення сну.
Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням електричної активності кори великих півкуль і фаз сну, фотографії або малюнки людей у стані звичайного й летаргічного сну.
Базові поняття й терміни: сон, безсоння, фази сну, сновидіння, летаргія, сторожові пункти, сон з повільними рухами очей, сон зі швидкими рухами очей, електроенцефалограма (ЕЕГ).
Цілі уроку: розглянути явище сприйняття інформації людиною, розкрити механізми сприйняття інформації, показати важливість наявності багатьох рівнів сприйняття.
Обладнання й матеріали: таблиці «Будова головного мозку», «Будова нервової системи людини», «Будова аналізаторів».
Базові поняття й терміни: інформація, виявлення, розрізнення, пізнання, відчуття, сприйняття, уявлення, мислення.
Цілі уроку: розкрити функції ретикулярної формації мозку, показати її значення для нормальної життєдіяльності організму людини.
Обладнання й матеріали: таблиці «Головний мозок людини», «Нервова система людини», розбірна модель головного мозку людини.
Базові поняття й терміни: ретикулярна формація, довгастий мозок, середній мозок, міст, нейрони, нервові волокна, нервові центри, гальмування, збудження.