Тема: Механізми й регуляція дихання. Функціональні показники дихальної системи
Мета уроку: розглянути механізми дихання і способи його регуляції, дихальні рухи й основні функціональні показники дихальної системи.
Обладнання й матеріали: таблиці «Органи дихання», «Дихальні рухи», модель, яка пояснює механізм вдиху й видиху, кінофільм «Регуляція дихальних рухів», спірометр.
Базові поняття й терміни: дихальні рухи, вдих, видих, дихальний центр, міжреберні м’язи, діафрагма, черевний і грудний типи дихання, дихальні рефлекси, чхання, кашель, життєва ємність легень, дихальний об’єм, додатковий об’єм, резервний об’єм, спірометр.
Цілі уроку: розглянути процеси газообміну в легенях і тканинах, показати роль дифузії в цих процесах, пояснити взаємозв’язок будови легень з функціями, що вони виконують.
Обладнання й матеріали: таблиця «Органи дихання», моделі гортані й легень, діафільм «Будова й робота органів дихання».
Базові поняття й терміни: легені, тканини, склад повітря, дифузія, парціальний тиск, гемоглобін, оксигемоглобін, артеріальна кров, венозна кров.
Тема: Вивчення кровообігу. Перша допомога в разі кровотеч.
Цілі уроку: розглянути розташування головних кровоносних судин у тілі людини, навчитися надавати першу допомогу в разі артеріальних, венозних і капілярних кровотеч.
Обладнання й матеріали: таблиці «Кровообіг і лімфообіг», «Перша допомога в разі кровотеч», бинти, вата, стерильні марлеві серветки, джгути, розчин іоду.
Базові поняття й терміни: капілярна, венозна й артеріальна кровотечі, вну-