Тема:Гуморальна регуляція. принципи роботи ендокринної системи
Цілі уроку: розглянути гормональну систему регуляції, познайомити учнів з її основними термінами й поняттями, а також із залозами внутрішньої секреції та гормонами, які вони виділяють.
Обладнання й матеріали: таблиці «Вегетативна нервова система», «Залози внутрішньої секреції», розбірна модель головного мозку людини.
Базові поняття й терміни: гуморальна регуляція, гормони, залози внутрішньої секреції.
Мета: систематизувати знання про середовище перебування тварин; формувати поняття «екологія», «екологічні фактори», «середовище перебування», «біоценоз», «біогеоценоз»; з’ясувати вплив факторів середовища на ріст і розвиток тварин, на їхню пристосованість до середовища існування; розвивати поняття про тварин як цілісний організм, про його взаємозв’язок із навколишнім середовищем; розвивати вміння пояснювати залежність розвитку організмів від екологічних факторів; виховувати в школярів бережливе ставлення до довкілля та почуття відповідальності за його стан.
Матеріали та обладнання: таблиці, малюнки, фотографії із зображенням різних середовищ існування тварин.
Поняття: екологія, екологічні фактори (умови середовища), абіотичні, біотичні, антропогенні, нічні й денні тварини, тварини пустель і водних середовищ, холоднокровні й теплокровні тварини, пристосувальні ознаки тварин.
Тема: Узагальнення, систематизація й контроль навчальних досягнень учнів за темою «Клас Ссавці»
Мета: узагальнити в ігровій формі знання про будову й різноманітність організмів класу Ссавці; систематизувати знання про будову органів, функції та їхній взаємозв'язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, , робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес в учнів, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування під час змагання, залучати учнів до наукової творчості; здійснити тематичну корекцію й виявити рівні навчальних досягнень учнів за темою «Клас Ссавці»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиця «Клас Ссавці», колекції, вологі препарати.
Поняття: загальна характеристика типу, загальні ознаки, узагальнення, систематизація.
Тип уроку: контрольно-узагальнювальний, вид – «дидактична гра».
Тема:Узагальнення, систематизація й контроль навчальних досягнень учнів за темою «Клас Ссавці»
Мета: узагальнити, систематизувати й виявити навчальні досягнення учнів за темою «Клас Ссавці»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиця «Клас Ссавці» (ряди).
Поняття: загальна характеристика, загальні ознаки, узагальнення, систематизація.
Тема: Роль ссавців в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона ссавців, і тваринництво
Мета: узагальнити знання учнів про значення ссавців у природі й житті людини; показати вплив діяльності людини на видовий склад і чисельність ссавців.
Матеріали та обладнання: таблиці «Комахоїдні», «Рукокрилі», «Хутрові звірі», «Звірівництво», «Китоподібні», «Парнокопиті», «Непарнокопиті», «Примати», таблиці з охорони тварин, «Тварини Червоної книги».
Поняття: промислові ссавці, раціональна організація промислу, охорона ссавців, рідкісні й вимираючі види, заповідники, заказники, акліматизація й реакліматизація, звірівництво.
Тема: Різноманітність ссавців. Плацентарні ссавці. Ряд примати
Мета: ознайомити учнів із різноманітністю приматів; виявити їхні характерні риси, ознаки високої організації порівняно з іншими тваринами; показати подібність і споріднення з людиною.
Матеріали та обладнання: таблиці «Плацентарні ссавці», «Ряд Примати», малюнки, фотографії, слайди із зображенням представників цих рядів або натуральні об’єкти.
Тема:Різноманітність ссавців. Плацентарні ссавці. Ряд парнокопиті. Ряд непарнокопиті. Ряд хоботні
Мета: продовжувати ознайомлювання учнів із різноманітністю ссавців; дати загальну характеристику ряду Парнокопиті й ряду Непарнокопиті, з’ясувати їхнє значення в природі й житті людини, необхідність і способи їхньої охорони; виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріали та обладнання: таблиця, малюнки із зображенням представників ряду Парнокопиті й ряду Непарнокопиті, модель ноги копитних, копита.
Тема: Різноманітність ссавців. Плацентарні ссавці. Ряд хижі. Ряд китоподібні. Ряд ластоногі
Мета: ознайомитися з різноманітністю хижих ссавців, їхніми характерними рисами, різноманітністю способів одержання їжі тваринами; поглибити й розширити знання про класифікацію тварин, розвивати навички самостійної роботи.