Тема: Загальна характеристика класу птахи. Особливості зовнішньої будови птахів, скелет і м’язи
Мета:вивчити загальну характеристику класу (особливості зовнішньої будови птахів) у зв'язку з пристосованістю до польоту; проаналізувати риси подібності у зо¬внішній будові птахів та плазунів; продовжувати формувати вміння працювати з підручником, РЗДО, таблицями.
Матеріали та обладнання: таблиця «Клас Птахи», опудала птахів, малюнки із зображенням птахів, натуральні об'єкти, набір пір’я (контурне, пухове, пух), дзьоби та ноги свійських птахів, лупи, скелет птаха.
Тема:Узагальнення, систематизація й контрольнавчальних досягнень за те-мою«Клас Земноводні та Клас Плазуни»
Мета: узагальнити в ігровій формі знання про будову й різноманітність організмів Класу Земноводні та Класу Плазуни; систематизувати знання про будову органів, функції та їхній взаємозв’язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес в учнів, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування під час змагання, залучати учнів до науковоїтворчості. здійснити тематичну корекцію та виявити рівні навчальних досягнень учнів за темою: «Клас Земноводні та Клас Плазуни»; розвивати навички само¬стійної роботи, формувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиці «Клас Земноводні», «Клас Плазуни»; вологі препарати, ма¬люнки, фотографії, аркуші з кросвордами.
Поняття: земноводні, плазуни, диференційована м’язова система, повітроносні шляхи, яйцеві та зародкові оболонки, регенерація, аутотомія, обмін речовин, холодно¬кровність, два кола кровообігу, загальна характеристика типу, загальні ознаки, узагальнення, систематизація.
Тип уроку:контрольно-узагальнювальний, вид – «дидактична гра».
Тема:Узагальнення, систематизація й контрольнавчальних досягнень за те-мою«Клас земноводні та клас плазуни»
Мета: узагальнити, систематизувати й виявити навчальні досягнення учнів за темою «Клас Земноводні та клас Плазуни»; розвивати навички самостійної роботи, фор¬мувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиці «Клас Земноводні», «Клас Плазуни»; вологі препарати, ма¬люнки, фотографії тощо.
Поняття: загальна характеристика, загальні ознаки, узагальнення, систематизація.
Тема: різноманітність плазунів. роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. охорона плазунів
Мета: ознайомитися з різноманітністю та основними рядами плазунів, значенням рептилій у природі; продовжувати формувати вміння впізнавати рептилій на таблицях, малюнках, установлювати риси пристосованості до життя на суші.
Матеріали та обладнання: таблиця із зображенням різних представників класу Плазуни, слайди для комп’ютерної презентації.
Поняття: систематика, класифікація, ряд Лускаті, ряд Черепахи, ряд Крокодили.
Тема: Загальна характеристика класу плазуни. Особливості процесів життєдіяльності й поведінки. Сезонні явища в житті плазунів
Мета: вивчити особливості процесів життєдіяльності й поведінки плазунів, їхнього розмноження та розвитку на суші, установити походження плазунів від давніх земноводних, розвивати вміння порівнювати, виявляти закономірності, доводити, що плазуни – справжні наземні тварини; проаналізувати сезонні явища в житті плазунів, виявити риси ускладнення їхнього рівня організації порівняно із земноводними, продовжувати формувати вміння встановлювати риси пристосованості в організації плазунів до життя на суші; проаналізувати сезонні явища в їхньому житті.
Матеріали та обладнання: таблиця «Клас Плазуни», вологі препарати.
Тема: Різноманітність земноводних. Роль земноводних в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона земноводних
Мета: ознайомитися з різноманітністю та основними рядами земноводних, значенням амфібій у природі; продовжувати формувати вміння впізнавати земноводних на таблицях, малюнках, установлювати риси пристосованості в організації земноводних до життя на суші й у водному середовищі.
Матеріали та обладнання: таблиця із зображенням різних представників класу Земноводні, слайди для комп’ютерної презентації.
Поняття: систематика, класифікація, ряд Безногі, ряд Безхвості, ряд Хвостаті.
Тема: Узагальнення, систематизація й контроль навчальних досягнень учнів за темою «Надклас риби»
Мета: узагальнити в ігровій формі знання про будову й різноманітність організмів надкласу Риби; систематизувати знання про будову органів, функції та їхній взаємозв'язок; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес, виховувати бережливе ставлення до природи, здійснювати екологічну освіту й виховання, формувати культуру спілкування під час змагання, залучати учнів до наукової творчості; здійснити тематичну корекцію та встановити рівні навчальних досягнень учнів за темою: «Надклас Риби»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиці «Клас Хрящові риби», «Клас Кісткові риби»; колекції, вологі препарати.
Поняття: іхтіологія, надклас Риби, класи Хрящові й Кісткові риби, обтічна форма тіла, бічна лінія, зябра, плавці, плавальний міхур, відкритоміхурові, закритоміхурові, сечовий міхур, ікра, мальок.
Тип уроку: контрольно-узагальнювальний, вид – «дидактична гра».
Девіз уроку: «Той, хто грає, мислить, оскільки його душа розбуджена» або «Гра – це творчість, гра – це праця».
Тема: Узагальнення, систематизація й контроль навчальних досягнень учнів за темою «Надклас риби»
Мета: узагальнити, систематизувати й виявити навчальні досягнення учнів за темою «Надклас Риби»; розвивати навички самостійної роботи, формувати навички – самооцінки.
Матеріали та обладнання: таблиці «Клас Хрящові риби», «Клас Кісткові риби»; вологі препарати.
Поняття: загальна характеристика, загальні ознаки, узагальнення, систематизація.
Мета: розкрити господарське значення риб, вплив діяльності людини на їхнє життя, підвести учнів до висновку про необхідність охорони, раціонального використання й відтворення риб.
Матеріали та обладнання: таблиці, малюнки, схеми з демонстрацією рибних ставкових та озерних господарств.
Поняття: охорона природи, екологія, рибальство, промисел, промислові риби, ставкове та озерне рибництво.
Тема: Різноманітність кісткових риб, їхня роль у водних екосистемах і житті людини
Мета: ознайомитися з різноманітністю риб, проаналізувати риси їхнього пристосування до життя в різних умовах водного середовища; визначити роль риб у природі й житті людини.
Матеріали та обладнання: таблиці, малюнки, слайди «Різноманітність риб».