Тема: Пристосування рослин до середовища існування. Життєві форми. Мета уроку: ознайомити учнів з основними екологічними групами рослин. Обладнання й матеріали: таблиці й ілюстрації із зображеннями рослин, які належать до різних екологічних груп, гербарні екземпляри рослин. Базові поняття й терміни уроку: життєві форми рослин, дерево, кущ, трав’яниста рослина, однорічна, дворічна, багаторічна рослина.
Тема: Організм і середовище існування. Екологічні групи рослин Мета уроку: сформулювати в учнів поняття про середовище існування організму й основні екологічні фактори. Обладнання й матеріали: таблиці й ілюстрації із зображеннями рослин, які належать до різних екологічних груп, гербарні екземпляри рослин. Базові поняття й терміни уроку: екологія, навколишнє середовище, фактори середовища, світло, тепло, повітря, ґрунт.
Тема: Значення бактерій у природі й житті людини Мета уроку: показати величезне значення бактерій у природі й житті людини. Обладнання й матеріали: таблиці й ілюстрації із зображеннями представників бактерій. Базові поняття й терміни уроку: гнильні й паразитичні бактерії.
Тема: Розмаїтість бактерій Цілі уроку: знайомство учнів із корисними для людини представниками бактерій і роллю бактерій у господарській діяльності людини. Обладнання й матеріали: таблиці й ілюстрації із зображеннями представників бактерій. Базові поняття й терміни уроку: бактерії, ціанобактерії, редуценти, інфекційні захворювання.
Тема: Загальна характеристика бактерій Цілі уроку: дати загальну характеристику царства Бактерії; познайомити учнів з особливостями будови й морфологічних форм бактерій; навести розподіл царства Бактерії на відділи. Обладнання й матеріали: таблиці й ілюстрації із зображеннями представників бактерій. Базові поняття й терміни уроку: бактерії, ціанобактерії, оболонка, прокаріоти, коки, бацили, вібріони, спірили, спірохети.
Тема: Значення грибів і лишайників у природі. Мета уроку: узагальнити набуті знання про гриби й лишайники та їх роль у природі. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та гербарні екземпляри представників грибів та лишайників. Базові поняття й терміни уроку: грибкові захворювання, редуценти, руйнівники.
Тема: Особливості будови, процеси життєдіяльності та розмаїтість лишайників Цілі уроку: ознайомити учнів з особливостями будови й життєдіяльності лишайників; розповісти про роль грибів і водоростей в організмі лишайника, про роль лишайників у природі й житті людини. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та гербарні екземпляри представників лишайників. Базові поняття й терміни уроку: лишайники, ліхенологія, симбіоз, накипні, Листуваті й кущисті лишайники, повітряне живлення, ксанторія, уснея, індикатори.
Тема: Особливості будови, процеси життєді яльності та розмаїтість грибів: дріжджі й паразитичні гриби. Лабораторна робота № 17. Особливості будови нижчих грибів. Мета уроку: ознайомитися з представниками дріжджів і паразитичних грибів та особливостями їх біології. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземпляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: паразити, сапротрофи, гетеротрофи, міксотрофи, грибниця, плодове тіло.
Тема: Особливості будови, процеси життєді яльності й розмаїтість грибів. Лабораторна робота № 16. Будова шапкових грибів. Цілі уроку: дати загальну характеристику грибів; розповісти про основні систематичні групи грибів; познайомити учнів з особливостями будови нижчих і вищих грибів. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземпляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: царство Гриби, справжні гриби, хітин, глікоген, мікологія, нижчі й вищі гриби.
Тема: Загальна характеристика царства Гриби Мета уроку: розширення в учнів поняття про різноманіття рослинного світу, що поряд із зеленими й безхлорофільними рослинами включає гетеротрофні рослини, представлені не тільки бактеріями, але й великою групою грибів. Обладнання й матеріали: таблиці, ілюстрації, живі та фіксовані екземп- ляри представників грибів. Базові поняття й терміни уроку: гриби, грибниця, гіфи, клітини, ядра, мікологія, мукор, пеніцил.